فرماندار خاتم : معلمين تاثيرگذارترين قشر در جامعه هستند


به گزارش مهين رستگار خبرنگار يزد فردا" سيد ناصرامامي فرماندار خاتم در جلسه برنامه ريري بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: آن چيزي كه انسان را به اوج مي‌برد و به لقاي خدا مي‌رساند آموختن علم و تقوي و دانش‌اندوزي است و اين همان حكمت است.

سيد ناصرامامي با بيان اينكه هفته معلم فرصتي براي تكريم و تجليل از معلمان جامعه است، ابراز داشت: قدرداني از زحمات اين قشر در روز معلم، زنده نگهداشتن ارزش‌هاي علم و دانش است كه موجب افزايش انگيزه براي گام برداشتن در اين مسير مي‌شود.

امامي تصريح كرد: شغل معلمي تاثيرگذارترين حرفه در جامعه است چرا كه روحيات و اخلاقيات و رفتار معلمان به واسطه شغلشان بيشتر تحت تاثير قرار مي‌گيرد.

وي بهره‌گيري از انديشه‌هاي ناب استاد شهيد مرتضي مطهري در زندگي انسان‌ها به ويژه معلمان را حائز اهميت دانست و بيان داشت: معلمان بايد با الگوگيري از اين بزرگوار زمينه‌ساز توسعه هر چه بيشتر كشور در همه زمينه‌ها باشند.

فرماندار خاتم با بيان اينكه گاهي اوقات الگوگيري يك دانش‌آموز از رفتار و كردار معلمش او را به درجات بسيار بالاي كمال و انسانيت مي‌كشاند، خاطرنشان كرد: الگوگيري دانش‌آموزان از معلم در برخي مواقع بيشتر از خانواده‌هايشان است و اين رسالت معلم را به عنوان قشر تاثيرگذار در جامعه بسيار سنگين‌تر مي‌كند.

گفتني است بخشي از برنامه هاي بزرگداشت مقام معلم در شهرستان خاتم حضور در مراسم تجليل از معلمان ، حضور روسا درمنازل فرهنگيان پيشكسوت ، مشاركت و حضور در مراسم بزرگداشت مقام معلم در شهرستان و مناطق و مدارس ، نصب پارچه و پلاكارد درخصوص جايگاه و منزلت معلم، تجليل از ايثارگران فرهنگي، برنامه ريزي جهت حضور روسا وكارمندان درمدارس محل تحصيل خود و همچنين از ديگر برنامه هاي اين برپايي رژه سپاس از مقام معلم درصبحگاه مشترك نيروهاي نظامي وانتظامي ، ديدار با خانواده هاي معظم شهدا وجانبازان وآزادگان فرهنگي مي باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا